حدیث قدسی سخن خداست و فرمایش ذات اوست.
قال الله عزّوجلّ: اگر آنان که از درگاه من رو برتافتند ، می دانستند که چقدر مشتاق آنان هستم ، هر آینه از شوق جان می سپردند .
یه حدیث قدسی هست که آدمو از خجالت آب میکنه.
خداوند می فرمایند :الرحمن و نام دیگرش «آلاء»1 پنجاه و پنجمین سوره قرآن است که مکی و 78 آیه دارد.
در فضیلت این سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمودند هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است .
از امام صادق علیه السلام نقل شده: هر کس سوره الرحمن را قرائت کند و همه جا پس از آیه «فبای الاء ربکما تکذبان» بگوید: «لابشیء من الائک رب اکذب» اگر در آن روز یا شب از دنیا برود شهید محسوب می شود.
از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت شده است: قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمان ها و زمین ها ساکن در بهشت فردوس خوانده می شود. 6
امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر سوره الرحمن را بنویسند و همراه کسی که درد چشم دارد باشد، بهبود می یابد
آثار و برکات سوره
ادامه مطلب...
ادامه مطلب ...پرسش:
فلسفه مهریه چیست و چرا مهریه آنقدر مهم است که در عقد نامه نوشته می شود؟
پاسخ:
مهریه در لغت به معنای کابین و جنسی که در وقت نکاح بر عهد شوهر است می باشد و در اصطلاح حقوقی نیز مهر یا صداق مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می گردد و مرد ملزم به پرداخت آن به زن می باشد.
فلسفه تعیین مهر از نگاه اسلام، تنها جنبه مادى و اقتصادى ندارد بلکه بسیارى از ابعاد معنوى و تربیتى لطیف که حاکى از پیوند محبت و عشق و بقا و تکامل بوده نیز منظور شده است. براى این که هویت معنوى- نه اقتصادى- مهر روشن گردد لازم است برخى دستورات آسمانى که درباره تعیین صداق و تبیین مهر در احادیث آمده است مورد دقت قرار گیرد. براى نمونه اولین کابینى که براى مبدأ نسل کنونى بشر یعنى نکاح آدم و حوا (ع) معین شد آموزش احکام بود، چنان که بر اساس حدیثى که زراره از امام صادق (ع) نقل مى کند: خداوند به حضرت آدم فرمود: «رضاى من آن است که معارف دین مرا به او بیاموزى، آدم گفت: قبول کردم». همچنین گاهى رسول اکرم (ص) که صداق برخى اصحاب را تعلیم سوره اى از قرآن قرار مى داد. به هر حال فلسفه مهریه را در امور ذیل خلاصه مى توان کرد.
ادامه....
بینمازی، بدترین زشتکاری یعنی چه؟ باورکردنی نیست!
میگویند جعفر بن محمد، زناکار را کافر نمیداند، اما بینماز را کفرآلود میخواند!
مسعده بن صدقه، با این پرسشها نزد امام صادق(ع) رسید و پرسید: آیا راست است که شما «تارکُ الصّلوة» را بدتر از زانی میدانید؟
ـ آری.
ـ دلیل شما چیست؟
ـ زناکار و مانند او، تن به زشتکاری نمیدهند مگر زیر فشار غریزه جنسی. اما آن که نماز را کنار میگذارد، زیر هیچ فشاری نیست. پس او نماز را ترک نمیکند مگر از آن رو که نماز را سبک میشمارد.
حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام یازدهم(ع) در حلقه عاشقان و محبین اهل بیت می درخشید.
از امام جعفر صادق علیه السلام نقل کردهاند که فرمود: نمازگزار سه فایده به دست میآورد:
1-هر گاه به نماز میایستد، خوبیها و نیکوییها از پهنه آسمان بر سرش فرو مىریزد.
2-فرشتگان او را از زیر پاهایش تا فراز آسمان احاطه و او را در برمىگیرند.
3-فرشته اى او را ندا مىدهد: اى نمازگزار، اگر میدانستی با چه کسى مناجات مى کنى، هرگز روی نمیگرداندی و به دیگرى توجه نمیکردی.
«ثوابالاعمال و عقابالاعمال،صفحه ۷۷»