کانون فرهنگی و هنری گلستان قرآن
کانون فرهنگی و هنری گلستان قرآن

کانون فرهنگی و هنری گلستان قرآن

کانون گلستان قرآن

افزایش اعتماد به نفس فرزندان

کارهایی که والدین برای افزایش اعتماد به نفس فرزندان باید انجام دهند؟

کارهایی که پدر و مادرها برای افزایش اعتماد به نفس در فرزندان نباید انجام بدهند شامل سرکوفت نزدن به فرزندان، تحقیر نکردن چه به صورت زبانی و چه از طریق نگاه، مقایسه نکردن فرزندان با دیگران و برجسته نکردن و به زبان نیاوردن جنبه‌های منفی فرزندان است.

 

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره....  با اشاره به اینکه چه کارهایی را باید والدین برای افزایش اعتماد به نفس در فرزندان انجام بدهند، گفت: این کارها شامل برجسته کردن جنبه‌های مثبت فرزندان، به اندازه تعریف کردن از فرزندان در حضور دیگران، مشورت کردن با فرزندان در برخی از کارها و تشویق کردن فرزندان برای برخی از «نه» گفتن است.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه والدین باید تاب‌آوری خود را افزایش بدهند، اظهار کرد: برای افزایش صبر و تحمل می توان کارهای بسیاری از جمله یاد و نام خداوند، خواب و استراحت کافی، تغذیه سالم، تحرک کافی، تمرین تواضع و فروتنی و تقویت روحیه خوش بینی نسبت به روند کلی زندگی انجام داد.

 

وی با اشاره به داشتن تغذیه سالم افزود: غذاهای ناسالم مانند فست فودها و کنسروها مشکلات بسیاری را به وجود می آورند و این نوع غذاها پنج مشکل اساسی دارند که شامل سرطان زا بودن، چاق کننده، تولید ناباروری، اضطراب زا بودن و تولید خشم است.

 

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به داشتن تحرک کافی تاکید کرد و گفت: کسانی که تحرک بیشتری دارند کمتر عصبی می شوند و باید به فرزندان یاد داد تا تحرک بیشتری داشته باشند و انسان‌ها به 2 دسته خوش بین و بدبین تقسیم می شوند.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه 5 راهکار فوری و مهم برای افزایش انگیزه تحصیل در فرزندان وجود دارد، تصریح کرد: این راهکارها شامل این است که پدر و مادرها باید خود را علاقمند به مطالعه نشان بدهند و درباره مشکلات و شکست‌ها به صورت اغراق آمیز صحبت نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه والدین باید درباره فواید درس خواندن با فرزندان صحبت کنند،‌افزود: والدین باید درباره کاربردهای دروس با فرزندان صحبت کنند و به فرزندان اطلاعات بدهند و به افراد تحصیل کرده باید بسیار احترام بگذارند.

 

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به روابط بین همسران اشاره کرد و گفت: مردان باید کارهایی برای افزایش صمیمت با همسر انجام بدهند که شامل تکریم همسر، توجه کردن به همسر است و این عنصر برای بانوان بسیار اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه راز صمیمیت همسران حفظ اقتدار آقایان توسط بانوان است، تصریح کرد: باید تمرین کرد تا باادب با همسر صحبت کرد و همدیگر را صدا زد.

 

وی با اشاره به مدیریت اقتصاد خانواده گفت: برای این موضوع به آیه 130 و 131 سوره طه باید توجه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.